"Body and spirit are twins: God only knows which is which."

Publicerat 2011-11-07 kl. 22:18:50 i Allmänt
tänkte skriva en liten snabbis om någon som betyder väldigt mycket för mig.
min fina tvilling från en annan mamma.
man har ju hört talas om att det finns kopior av oss själva någonstans i världen. men det är ju knappast många som någon gång får möta på denna person.
så vem trodde att när jag flyttade till lilla byn åtvidaberg och min mammas nyfunna kompis hade en dotter som fick bli min nyfunna vän att hon skulle vara min själstvilling.
då förstod vi inte riktigt hur lika vi faktiskt är.


dansa, det började vi båda med. ta över efter min kära storasyster, det gjorde vi.  jag tror det var då man började märka likheterna väldigt extremt.
vi dyker upp i likadana kläder utan att ha pratat med varandra, vi avslutar varandras meningar, använder oss av likadana uttryck. nånting konstigt är det med oss. saken blir inte bättre av att vi båda är blonda (ja både i och utanpå kroppen) grönbrunagula ögon, runda kinderna och allt det där. kan inte ens räkna gångerna jag har fått frågan om du är min syster på mina fingrar. men tro mig det finns inget negativt med den frågan. jag älskar den. för bättre lillasyster/tvillingsyster går inte att hitta.


din familj känns som min egen. varför knacka på er dörr när jag bara kan stampa in och skrika hallå, då känner man sig som hemma.

men fina lillasyster. tänk på att jag alltid finns för dig, du betyder allt. mig förlorar du aldrig. du kommer förbi det här du känner nu. det är jobbigt, men jag lovar du klarar det. med min hjälp och alla andra fina. du vet att jag älskar dig.
världens finaste lillasyster/tvilling ♥


Kommentarer
Postat av: mandi

Älskade syster!

Helt bäst är du, och Amanda tjuter, inte över tjafs utan för att du är så bra. Så otroligt bra.





2011-11-08 @ 19:06:09
URL: http://mandaapanda.blogg.se/
Postat av: Mor nr2

Du är ju för go , lots of löööve

2011-11-08 @ 21:31:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0