“When I found the skull in the woods, the first thing I did was call the police. But then I got curious about it. I picked it up, and started wondering who this person was, and why he had deer horns.”

Publicerat 2011-10-16 kl. 18:18:07 i Allmänt
eftersom jag har en pojke som är uppfödd ute på landet innebar det att det var dags för jakt den här helgen. åh vad kul att få vara med på det tänkte jag, och missförstå mig inte det var det också. gå i drev fick jag info om att jag skulle göra. gå åt ett visst håll i skogen låta som en uggla och slå med lite pinnar i träden. jo men visst inga problem. det fixar jag galant!
första drevet, rakt igenom skogen, plötsligt blev det tyst, hörde varken erik eller matilda som var på varsin sida av mig. aja jag lyckades hitta ut till vägen så första etappen var avklarad. en hjort nere..
så kom det till det där jädrans andra. lite större, innebar lite mer anvstånd. check, avståndet funkade men det var ingen som nämnde att träsk kan vara himla jobbiga. tar ett kliv för att försöka ta mig över, fan halva benet åkte i, det blev lite blött, erik ropar att jag ska skynda mig så jag hinner med de andra, hmm okej här borta kanske det är lättare att ta sig över.... plums. det var det visst inte, sitter fast i träsket med gegga enda upp till midjan som bara suger fast mig. får världens panik och skriker och tjuter som en galning efter erik som spronger ner för berget för att hjälpa mig. resulterar i att han med hamnar i gegga. jo snäll flickvän som geggar ner honom med. aja bara att åka hem och byta kläder för att ta sig ut igen.
sen gick allt galant, ester lär sig av sina misstag...


styckade (eller jag skärde småbitar av det styckade) älgen som sköts tidigare i veckan gjorde vi med, hardcore brud som fixar det.
efter att ha gått ut i drev tjugo i åtta och kommit in klockan fem däckade jag på eriks bröst.

hmm ja det var mina äventyr på landet i helgen.
nu blir det en liten promenad i dunjackan innan det blir lite plugg och sånt...

finbild när jag värmer eriks öron, marie står för bilden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0